Vi önskar alla God Jul och Gott Nytt År

Tack för att du värnar natur och miljö. Det är nu 100 år sedan Svenska Naturskyddsföreningen bildades. Med ca. 226000 medlemmar är vi Sveriges största ideella organisation för natur- och miljöfrågor.

Naturskyddsföreningen i Mölndal bildades på 1940-talet. I dag har vi ca. 2000 medlemmar. Vill du bli medlem? Du är hjärtligt välkommen, vi behöver fler aktiva medlemmar för att hinna med allt. Vi bevakar och yttrar oss över olika kommunala planer och ärenden. Även s.k. avverkningsanmälningar som skogsägare skickar till Skogsstyrelsen. Varje år har vi program med olika aktiviteter. Botanisera här på vår hemsida så finner du mycket som är intressant.