Mat – klimatsmart och närproducerat. 18 nov kl 17-19 på Mölndals Stadsmuseum

Är du intresserad av frågor kring klimatsmart och närproducerad mat? Vill du få lite tips för att själv kunna välja mer klimatsmart?
Kom och lyssna på tre olika föredrag där det också finns utrymme för frågor och diskussioner.
– Mölndal som matproducent, nu och genom tiderna 17.00-ca 17.25
– Vad är en Reko-Ring ca 17.30-18.00
– Förpackningsfritt? Ta ett steg med – EKOspeceriet ca 18.10-18.40
– Och vad gör jag med det jag handlat på Reko-Ringen och på EKOspeceriet? 18.40-18.50
Kom och lyssna på föreläsningarna och prata med Mölndals Naturskyddsförening och Hållberhetsgruppen, vi finns på plats från kl 16.30.
Föranmäl dig till föredragen i formuläret i länken nedanför.
Var: Mölndals Stadsmuseum, Kvarnbygatan 12
För dig som är: alla åldrar.
Kostnad: Fri entré. Begränsat antal platser, föranmälan/ drop in om det finns platser kvar.
Tillgänglighet: Föredragen hålls i Stora konferensen på våning 2. Hiss finns, säg till i museets reception så hjälper vi till med den.
Arrangör: Hållbarhetsgruppen från Mölndals Naturskyddsförening
Du anmäler dig på Mölndals Stadsmuseums hemsida: