Hållbar fest! Ett event tillsammans med Gunnebo Slott och Mölndals museum

Denna vecka har covid-restriktionerna hävts och många är sugna på att ordna fest igen!

Fest och kalas är roligt! Men, hur kan vi göra vårt festande mer hållbart? Välkomna till en inspirerande och smakfull kväll om hållbar fest!

Kom och lyssna på när trädgårdsmästare och florist Viola Johansson samt köksmästare Patrik Sewerin från Gunnebo slott och trädgårdar talar om hållbart och lokalt med fest-tema! De kommer att presentera en vacker dukning efter säsong med slow-flowers. I samband med föredraget serveras och bjuds det också på kanapéer med dryck.
Mölndals Naturskyddsförening kommer och berättar om vår verksamhet, och det blir mingel och tid för frågor och samtal.

Eventet arrangeras av Naturskyddsföreningens Mölndalskrets i samarbete med Gunnebo Slott och Trädgårdar och Mölndals Stadsmuseum. Anmälan via muséets hemsida: https://www.molndal.se/molndals-stadsmuseum/arkiv/pa-gang/evenemang/2022-04-07-hallbar-fest.html

Deltagande är gratis men antalet besökare begränsat till 50 personer. Information finns också i evenemangskalendern för jubiléet ”Mölndal helt 100”.

Festligt välkomna!

Datum: 7 april, 2022