Bevara Lunnagårdens jordbruksmark – Manifestation Stadshusplanen 19 okt.

Ni som är eller har varit aktivt engagerade i Mölndals Naturskyddsförening inbjudes till en timmes manifestation för bevarandet av jordbruksmarken i Lunnagården. Vi behöver jordbruksmarken för klimatet, den biologiska mångfalden och inte minst maten som kan produceras på åkrarna så länge de är fria från asfalt och byggnader.
Kom till Stadshusplanen i Mölndal och visa kommunfullmäktiges ”nya” politiker vilken den viktigaste frågan är som Naturskyddsföreningen jobbar för i kommunen just nu.
När: På onsdag den 19 oktober kl.17-18
Var: Stadshusplanen Mölndal
Ta med vänner, bekanta och andra som är måna om våra barnbarns framtid.
Det kommer finnas plakat och flygblad på plats att dela ut till politikerna som är på väg till kommunfullmäktige möte.
Man måste inte dela ut flygblad. Viktigast är att ni kommer!