Bevara Lunnagårdens jordbruksmark – Manifestation Stadshusplanen 30 nov

Kom och demonstrera mot Mölndals politikers förslag att bygga på jordbruksmark i Lunnagården!
Vi träffas kl 17.30 utanför Kommunhuset innan Kommunfullmäktiges möte startar kl 18.

Lunnagården ligger mellan Sisjöns handelsplats och Åbro, söder om Söderleden. Beslut väntas tas under mötet 14 dec, att anlägga en företagspark där och detta motsätter sig Mölndals Naturskyddsförening! Vi anser att kulturhistorisk miljö går förlorad, det ökar trafikmängden och leder till förlust av värdefull jordbruksmark. Vi vill bevara den gröna korridoren Slottsskogen – Änggårdsbergen – Sandsjöbacka.
Klimatförändringar och en växande befolkning gör att odlingsbar mark kommer att bli en bristvara i framtiden.
Du kan påverka utvecklingen i vår egen kommun. Hoppas vi ses!